Ressenya - Buscant l'Alaska - John Green


Títol: Buscant l’Alaska
Saga: No.
Autor: John Green
Idioma: Català
Editorial: fanbooks
Pàgines: 352
Precio: 14,90€
ISBN: 9788415745754


Disponible en Castellano.
Título: Buscando a Alaska
Editorial: Nube de tinta
ISBN: 9788415594444




Sinopsi

En Miles Halter viu obsessionat per les darreres paraules de personatges famosos i se sent cansat d’una existència segura i monòtona. Marxa a l’internat de Culver Cree amb l’esperança de trobar el que el poeta François Rabelais anomenava el «Gran Potser». Aviat es troba immers en un món ple de disbauxa i probablement desequilibrat, perquè al final del passadís hi viu l’Alaska Young, una noia guapíssima, intel·ligent, autodestructiva, sonada i fascinant, que arrossegarà en Miles al seu món i li obrirà les portes del Gran Potser. Llavors... Després. Ja res no tornarà a ser igual. 

La meva opinió

Aquest llibre de Green em cridava molt l'atenció. I la sinopsi em semblava bastant atractiva. A més, havia llegit alguna crítica bastant bona sobre això. Llàstima que al final no l'he gaudit com imaginava.

Reconec que no m'ha entusiasmat molt.

La trama, en un principi, va guanyant interès i et tempta a seguir amb la lectura, però a l'avançar... en concret al trobar-me amb l'Alaska... vaig tenir clar que no ho gaudiria com altres lectures. I al final em vaig quedar amb aquesta sensació de "ufff, ja era hora".

Els protagonistes de Buscant l'Alaska no m'han enamorat en absolut. A Milers, que reconec és un personatge diferent, no va acabar de encaixar per la seva forma de ser. I l'Alaska, amb una personalitat bipolar que avorreix.

Per no deixar el llibre per terra, us diré que està escrit amb la ploma senzilla i característica de Green. Una lectura que aporta ensenyaments i lliçons per al nostre dia a dia.

En resum, Buscant l'Alaska no és el millor Green. Podem passar altres títols pendents per davant sense dubtar-ho. Encara que si t'agrada la seva ploma i ensenyaments, potser el gaudeixis més que jo.


Gràcies a fanbooks


Reseña en castellano

Sinopsis

Antes: Miles ve cómo su vida transcurre sin emoción alguna. Su obsesión con memorizar las últimas palabras de personajes ilustres lo lleva a querer encontrar su Gran Quizá (como dijo François Rabelais justo antes de morir). Decide mudarse a Culver Creek, un internado fuera de lo común, donde disfrutará por primera vez de la libertad y conocerá a Alaska Young. La preciosa, descarada, fascinante y autodestructiva Alaska arrastrará a Miles a su mundo, lo empujará hacia el Gran Quizá y le robará el corazón...
Después: Nada volverá a ser lo mismo. Buscando a Alaska es la novela debut de John Green, autor de Bajo la misma estrella, con la que se granjeó de la noche a la mañana el reconocimiento de lectores y críticos. Miles, un joven que busca su destino, y Alaska, una chica perdida en el laberinto de la vida, se enfrentan a preguntas intemporales: ¿qué significado tiene nuestra existencia?, ¿podemos llevar una vida plena tras vivir una tragedia sin resolver?

Mi opinión

Este libro de Green me llamaba mucho la atención. Y la sinopsis me parecía bastante atractiva. Además, había leído alguna crítica bastante buena al respecto.

Reconozco que no me ha entusiasmado mucho.
La trama, en un principio, va ganando interés y te tienta a seguir con la lectura, pero al avanzar… en concreto al encontrarme con Alaska… tuve claro que no lo iba a disfrutar como otras lecturas. Y al final me quedé con esa sensación de ufff, ya era hora.

Los protagonistas de Buscando a Alaska no me han enamorado en absoluto. A Miles, que reconozco es un personaje diferente, no terminó de encajarme por su forma de ser. Y Alaska, con una personalidad bipolar que aburre.

Por no dejar el libro por los suelos, os diré que está escrito con la pluma sencilla y característica de Green. Una lectura que aporta enseñanzas para nuestro día a día.
En resumen, Buscando a Alaska no es el mejor Green. Pueden pasar otros títulos por delante sin dudarlo. Aunque si te gusta su pluma y enseñanzas, puede que lo disfrutes más que yo.

Gracias a fanbooks

Comentarios

Entradas populares de este blog

Reseña - Noel et busca - Àngel Burgas

No em ratllis - Flavia Company

Ressenya [Català] - Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig